There was an error in this gadget

Amazon SearchBox

Sunday, 10 July 2011

Salam Perkenalan

Assalamua'laikum,
Yang sebenarnya dah lama berniat nak buka laman blog, tapi masa dan daya tak ade. Yang ni suka bercerita, terutamanya cerita-cerita yang memberi pengajaran. Semua cerita-cerita Yang ni adalah dari pengalaman Yang sendiri.  Sebenarnya pun Yang bukak laman blog ni nak praktis menulis dalam Bahasa Melayu.  SPM dulu Yang dapat 3 dalm BM, tapi sekarang ni bila nak mengarang, semua kelam kabut.  Bukan le nak kata Yang ni pandai menulis dalam bahasa lain pun, cuma Bahasa Melayu ni kan banyak sangat peraturannya, dan peraturan tu sentiasa berubah.
Dalam laman blog Yang ni Yang nak berkongsi cerita pasal kerjaya: bagaimana nak menangani masalah di pejabat, bersama kengkawan, orang bawahan dan orang atasan, pasal keluarga: masalah dengan anak2 dan suami, dengan adik-beradik, mertua dan ipar duai dan segalanya.  Yang rasa dah tiba masanya Yang berkongsi cerita dan pengalaman Yang dengan orang lain manalah tahu pengalaman Yang boleh diguna pakai oleh orang lain dan mungkin orang lain boleh membantu Yang pula dengan pengalaman mereka.
Bagi yang sudi memberi komen dan pandangan  Yang menerima dengan tangan terbuka. Prinsip Yang mudah je, kalau nak berjaya dan bahagia dalam hidup, mesti sanggup terima pandangan orang dan berubah walaupun ia dan sukar untuk dilakukan.

Akhir kata salam pengenalan dari Yang.

No comments:

Post a Comment